Kodėl anglų kalbos vaikai pradeda mokytis nuo spalvų ir formų?

learning shapes mokyklatauPažvelkite pro langą. Ką matote? Rudens saulės nušviestą dangų? Gelsvai oranžiniais tonais nuspalvintus rudeninius medžius? O gal jums pasisekė ir pro jūsų langą matosi upė ar ežeras? O gal matote tik namų siluetus ir mašinų stovėjimo aikštelę? Kokie skirtingi vaizdai bebūtų pro jūsų langą viskas ką matote yra spalvos ir formos. Mus supantis pasaulis – spalvų ir formų jūra.
Kodėl suaugę net nesusimąstydami lengvai ir greitai randa prekes parduotuvių prekių lentynose? Kodėl jie gali lengvai surūšiuoti drabužius spintoje arba skalbinių pintinėje?
Todėl, kad praktiškai pritaiko savo žinias apie spalvas ir formas. Spalvų ir formų pažinimas yra pamatas ant kurio lipdomas mus supančio pasaulio suvokimas ir pažinimas.
Pažindami spalvas vaikai pamažu gali apibūdinti ir juos supantį pasaulį: rudas stalas, raudona sofa, žalia kėdė. Susipažinus su spalvomis atsiranda galimybė rinktis: “šiandien vilkėsiu mėlyną suknelę”, “noriu raudono obuolio”arba “gersiu iš mėlyno puodelio”. Anglų kalbos taip pat pradedame mokytis nuo spalvų. Angliškų spalvų pavadinimų žinojimas leidžia vaikams apibūdinti juos supantį pasaulį angliškai, net tada, kai spalvos yra vieninteliai angliški žodžiai, kuriuos vaikai žino: “It‘s green!” gali drąsiai sušukti pamatę medį, “It‘s yellow“ gali apibūdinti saulę, “It‘s blue!” – mėlyną dangų. Vaikai noriai dalijasi savo žiniom su kitais, todėl nenustebkite, kuomet netikėtai, laukiant prekybos centre eilėje prie kasos ar tiesiog pamatę kažką pro automobilio langą vaikai sušuks “Orange!“ ar “Purple!“.
Tėveliams, norintiems prisidėti prie savo vaikučių tobulėjimo rekomenduojame žaidimą: “What colour is it?“. Vaikas turėtų teisingai apibūdinti daikto, kurį jam rodote, spalvą. Tokiu būdu išvengsite vertimo, vaikas matys spalvą ir turės ją įvardinti angliškai. Vertimas yra sunkus darbas, reikalaujantis profesionalių įgūdžių ir puikių tiek anglų, tiek lietuvių kalbos žinių, todėl palikite šį darbą profesionalams. Mokydami vaikučius nereikalaukite, kad jūsų sakomus lietuviškus žodžius jie verstų į anglų kalbą. Tiesiog skatinkite vaiką jį supantį pasaulį apibūdinti angliškai, net tada, kai vieninteliai žodžiai, kuriuos vaikas žino yra spalvos.

Formų suvokimas ir gebėjimas vieną formą skirti nuo kitos yra dar vienas svarbus įgūdis, kuris tarnaus vaikui visą gyvenimą, kokia kalba jis bekalbėtų.
Vaikai, neturėdami formų pažinimo ir suvokimo įgūdžių, dažnai suka galvą kodėl griūva jų statomi bokštai arba kodėl į žaislų dėžę netelpa visos mašinėlės. Gebėjimas grupuoti žaislus ar kitus daiktus pagal formą yra užuomazga labai svarbių įgūdžių, kuriais vaikai naudosis visą gyvenimą analizuodami ir spręsdami įvairiausias problemas.
Be kita ko, formos yra simboliai. Taigi vaikų gebėjimas skirti formas yra tiesiogiai siejamas su vaikų gebėjimu pažinti simbolius, kitaip tariant raides. Ar kada nors atkreipėte dėmesį, kad visos raidės yra sudarytos iš įvairiausių pilnų ir dalinių formų? Raidė O – apskritimas, raidė C – pusė apskritimo, pažįstant trikampio formą lengvai galima atpažinti raidę A, o radė W – net du apversti trikampiai.
Apsidairykite, pasaulis tai spalvos ir formos!